Правила дорожнього руху і безпеки пасажирів у європейських країнах вже давно уніфіковані: у транспортному засобі, який має паски безпеки, кожен пасажир (навіть на задньому сидінні) має бути пристебнутим. Що ж стосується перевезення дітей в автомобілі, а особливо зростом менше 150 см — смороду мают подорожувати лише в спеціальних кріслах або адаптери, які відповідають їхньому зросту, вазі і віку, пише mammasweekly.com.
З 2017 року, з огляду на те, що збільшилась кількість смертей дітей у ДТП, норми перевезення дітей в автомобілях в Європі було трохи змінено.
По-перше: збільшено штрафи
Тепер в Італії, наприклад, за порушення норм перевезення дитини в транспортному засобі можна заплатити від 80 до 323 євро, а за рецидив — призупинення дії водійського посвідчення строком від 15 діб до 2-х місяців. Таке рішення зрозуміле, адже не мало є тих, які доволі безвідповідально підходять до цієї тими.
По-друге: зріст дитини
Головним критерієм, окрім ваги дитини, стає ще й її зріст. Тож діти зростом до 125 см НЕ можуть бути перевезеними без спеціального крісла (із спинкою і підлокітниками). Використання так званих адаптерів, "подушок" без спинок, можливо лише, коли дитина вища за 125 див. Ці адаптери дозволяють пристебнути дитину звичайними машинними ременями безпеки так, щоб вони не проходили на рівні шиї. Адже це надзвичайно небезпечно у момент аварії, або дуже різкого гальмування. У свою чергу діти зростом 125-150 см (приблизно до 12 років) мають подорожувати лише на задньому сидінні, і завжди на адаптері (бустері, "подушці") пристебнуті ременями безпеки, або, що навіть краще, все ж таки у відповідному автокріслі.
Третє, і найголовніше: положення малюка по відношенню до напрямку руху
Залишається незмінним важливий факт: діти вагою до 9 кг (а останні дослідження говорять про те, що до 15 місяців) мають подорожувати в кріслах закріплених таким чином, щоб малюк сидів у напрямку, протилежному напрямку подорожі автомобіля, себто спиною до напрямку руху. Не радять перевозити дітей, навіть у кріслах, на передньому сидінні. Проте, часто-густо саме крісла для немовлят (до 9 кг) мамі надавати біля себе на переднє сидіння. У такому випадку: дитина має знаходитись спиною до напрямку руху, і потрібно не забути вимкнути подушку безпеки.
Чому слід саджати малюка спиною до напрямку руху авто?
Така ідея проектування дитячих крісел для найменших прийшла на думку професору із Швеції Бертілю Олдману ще у 1960 році. Його надихнула форма і розташування сидінь для астронавтів у космічному кораблі: адже вони спроектовані і розміщені так, аби тиск на спину і на шию був рівномірним. Згодом, у Європі, дитячі крісла "аерокосмічного типу" вводять у загальне використання у 1984 році.
Причина зрозуміла. Якщо потрібно зберігати спину і шию астронавтів, то з дітьми це завдання є ще більш важливим: дитяча голова, як всі ми добре знаємо, дуже важка, тому при різкому гальмуванні або зіткненні, якщо дитини сидить обличчям до напрямку руху, голова подається вперед і це може призвести до небезпечних ушкоджень шиї.
Тож варто завжди читати інструкцію, й пильнувати, щоб автокрісло відповідало нормам, а також зросту і вазі малюка; було встановлене правильно і без креативу, а дитина в ньому була добре "зафіксована".